Czy warto inwestować w instalacje gazową?

Czy warto inwestować w instalacje gazową?

Wiele osób zastanawia się czy warto przestawić samochód na gaz. Omówmy podstawowe zalety i wady takiego rozwiązania.

Oszczędność benzyny

Znaczne oszczędności to główna zaleta LPG. Zużycie gazu jest nawet o 20% wyższe w porównaniu do benzyny, a koszt jest prawie 2 razy mniejszy. Należy pamiętać, że można zauważalnie zaoszczędzić tylko wtedy, gdy aktywnie korzystamy z samochodu, a przebieg znacznie przekracza znak 10-15 tysięcy przejeżdżanych kilometrów rocznie. Jeśli przejeżdżasz mniej, celowość gazu staje się wątpliwa. Faktem jest, że zwrot kosztów zakupu LPG i jego późniejszej instalacji przy niewielkim przebiegu i małej pojemności silnika będzie bardzo długi, nawet biorąc pod uwagę zauważalną różnicę w cenach za 1 litr benzyny w porównaniu do jednego litra benzyny.

Gaz i cylindry

Tę zaletę równoległego stosowania paliw z pewnością docenią ci kierowcy, którzy muszą regularnie pokonywać duże odległości. Okazuje się, że gaz daję ci dodatkową rezerwę mocy. Na LPG można przejechać znacznie większy dystans. Ta funkcja pozwala zmniejszyć ryzyko zatankowania samochodu paliwem niskiej jakości na wątpliwych stacjach benzynowych z dala od dużych miast. Część drogi jeździsz na benzynie, a po zakończeniu od razu przesiadasz się na gaz lub odwrotnie. Wielu kierowców stosuje praktykę, gdy benzyna jest używana w trybie autostradowym do dużych prędkości i intensywnego wyprzedzania.

Gaz i silnik

Wielu kierowców w trakcie eksploatacji zauważa, że silnik gazowy działa stabilniej i ciszej w porównaniu z benzyną. Cechę tę tłumaczy fakt, że liczba oktanowa gazu jest wyższa i wynosi około 110. To pozwala silnikowi pracować bardziej miękko i płynniej na gazie, a także zmniejszyć poziom jego hałasu i wibracji. Jeśli mówimy o zanieczyszczeniu hałasem w gęsto zaludnionych miastach, to jest jeszcze jedna zaleta gazu. Wśród zwolenników LPG panuje również opinia, że silniki na gaz są trwalsze. Głównym argumentem przemawiającym za takim stwierdzeniem jest fakt, że propan-butan, będący gazem skroplonym w układzie zasilania samochodów osobowych, wchodzi do cylindrów silnika w najbardziej optymalnym stanie gazowym. Dodajmy, że instalacje na metan w „samochodach” nie są eksploatowane ze względu na dużą masę układu i gabaryty. Na gazie zapłon w silniku staje się znacznie wydajniejszy. Sam gaz spala się wolniej niż benzyna, ale proces jest bardziej jednolity. Oznacza to, że obciążenia udarowe grupy cylinder-tłok są znacznie zmniejszone. Wyższa liczba oktanowa paliwa gazowego minimalizuje detonację i konsekwencje tego nieprzyjemnego zjawiska. Efektem jest mniejsze zużycie części silnika z LPG o 30-45% w porównaniu z jednostką benzynową. Gaz miesza się bardziej równomiernie z powietrzem i nie pozostawia osadów na ściankach butli. Dzięki temu olej silnikowy w silniku po uruchomieniu na gazie jest czystszy, jego lepkość pozostaje dłuższa, a żywotność od wymiany do wymiany wzrasta o 30-40%. Ponadto ochronny film olejowy w jednostce napędowej na gazie nie jest zmywany ze ścian cylindra. Połączenie takich cech pozwala powiedzieć, że gaz zamiast benzyny teoretycznie zwiększa całkowite zasoby silnika.

Wady

Największą wadą jest wysoki koszt początkowy. Na gazie objawia się spadek mocy, co jest spowodowane faktem, że szybkość spalania gazu jest niższa niż benzyny. Moc auta spada o 15%, jest to szczególnie widoczne przy intensywnym przyspieszaniu. Ta cecha jest podobnie bezpośrednio związana z opóźnionym spalaniem gazu.

https://autokosmetykaopinie.pl/blog/lpg-jako-paliwo/ptk_uadf

Previous Jaki sprzęt do zmieniania opon wybrać?
Next Postaw na bezpieczeństwo – Odwiedź Autoryzowany Serwis Mitsubishi w Zabrzu!

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Aby Twoje auto wyglądało jak prosto z salonu

Każdy właściciel samochodu chce, aby jego auto wyglądało tak, jakby przed chwilą wyjechało z salonu. Okazuje się, że wiele rys widniejących na lakierze można usnąć samodzielnie. Nie będzie to jednak

Motoryzacja 0 Comments

Renowacja lakieru: co warto wiedzieć i kiedy należy jej dokonać?

W teorii renowacja lakieru, wydaje się dosyć łatwą czynnością. Celem jej wykonania potrzebna nam będzie wyłącznie maszyna i polerska pasta. Niemniej jednak najtrudniejsze zadanie to doprowadzenie powierzchni lakieru tak, aby

Motoryzacja 0 Comments

Jaki sprzęt do zmieniania opon wybrać?

Jeśli zakładasz warsztat samochodowy, jednym z urządzeń, które będziesz zmuszony kupić jest zmieniacz do opon. Sprzęt to klucz do sukcesu Prowadząc taki punkt wymiany opon, nie możesz dopuścić do sytuacji,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź