Aby Twoje auto wyglądało jak prosto z salonu

Aby Twoje auto wyglądało jak prosto z salonu

Każdy właściciel samochodu chce, aby jego auto wyglądało tak, jakby przed chwilą wyjechało z salonu. Okazuje się, że wiele rys widniejących na lakierze można usnąć samodzielnie. Nie będzie to jednak zadanie, które zakończy się w przeciągu kwadransa czy maksymalnie dwóch.

Do renowacji lakieru trzeba się naprawdę mocno przyłożyć i poświęcić na to sporo czasu. Oczywiście osoby, które nie chcą poświęcać na to całego dnia, mogą wstawić swoje auto do profesjonalnego warsztatu detailingowego. Warto też wiedzieć o tym, że do renowacji lakieru  potrzebna jest nie tylko pasta polerska, ale także specjalna polerka. Może więc rzeczywiście lepiej oddać auto w ręce profesjonalisty? Decyzja zależy tylko od właściciela samochodu. My przygotowaliśmy kilka wskazówek dla tych, którzy jednak chcą samodzielnie podjąć się renowacji lakieru.

Co należy zrobić w pierwszej kolejności?

Renowacja lakieru to proces, który składa się z kilku etapów. W pierwszej kolejności należy wierzchnią warstwę lakieru. Jest to ta porysowana i zniszczona warstwa lakieru. Pierwszy krok zmierzający do usunięcia zewnętrznej warstwy lakieru jest umycie samochodu aktywną pianą. Do mycia nie należy używać żadnych ostrych gąbek. Gdy auto będzie czyste, lepiej będą widoczne rysy, które musimy usunąć. Najmniej pracy czeka nas, gdy na lakierze widoczne są rysy, które powstały w trakcie normalnego użytkowaniu samochodu. Do usunięcia takich śladów można najpierw użyć papieru ściernego.

Powinien to być oczywiście wodny papier ścierny, który jest najbardziej delikatnym. Oczywiście po użyciu papieru wodnego lakier będzie matowy. Ale nie należy się tym martwić, w odpowiednim czasie odzyska on swój dawny blask. Gdy rys nie da się usunąć ręcznie Niektórych zniszczeń na lakierze (na przykład tak zwanych hologramów. Są one najbardziej widoczne, gdy promienie słoneczne padają pod odpowiednim kątem. Hologramy powstają między innymi na skutek błędów popełnianych przy polerowaniu lakieru) nie da się usunąć ręcznie, koniecznie trzeba skorzystać w takiej sytuacji z maszyny polerskiej.

Do renowacji lakieru niezbędne są także pasty polerskie. Do usuwania głębokich rys w lakierze służą pasty mocno ścierne. Występują one na rynku pod nazwą heavy hut. Dzięki nim można pozbyć się nie tylko głębokich rys, ale także hologramów w stosunkowo szybki sposób. Tego typu pasta dobrze sprawdza się też w przypadku renowacji lakierów metalizowanych. Pasta średnio ścierna jest nieoceniona do renowacji niemetalizowanych lakierów akrylowych. Bez względu na to, jaka pasta była używana do renowacji, na zakończenie prac zawsze należy użyć pasty nabłyszczającej. To specjalna pasta wykończeniowa.

Stosując ją, prawdopodobieństwo, że na lakierze pozostaną hologramy jest praktycznie zerowe. Decydując się na samodzielną renowację lakieru, należy pamiętać o tym, aby nie nakładać zbyt dużej ilości pasty polerskiej. Szczególnie cienką warstwą należy nakładać preparaty, które stosuje się w celach ochronnych. Więcej nie znaczy w tym przypadku skuteczniej. Sprawdź co jeszcze możesz zrobić aby doprowadzić swój samochodó do niemalże salonowego stanu http://ecoparts.pl/porady-i-ciekawostki/cfvm/uzywany-samochod-jak-go-odswiezyc.html  >>

Previous Xiaomi Redmi Note 5
Next W jaki sposób prawidłowo przechowywać opony?

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Najlepsze zapachy samochodowe

W latach 70. magazyn „Behind the Wheel” informował, że jedna zachodnia firma perfumeryjna wypuściła męską wodę kolońską o zapachu tapicerki nowego Cadillaca. Fakt ten doskonale pokazuje, jak ważny jest zapach

Motoryzacja 0 Comments

Młodzi kierowcy spowodowali w ubiegłym roku ponad 5,5 tys. wypadków

Młodzi kierowcy mają często zbyt duże zaufanie do swoich umiejętności, a z drugiej strony nie potrafią zapanować nad pojazdem. Za ponad 20 proc. wypadków, do których dochodzi z winy kierowców, odpowiadają młode osoby.

Motoryzacja 0 Comments

80 proc. Polaków przy zakupie samochodu kieruje się głównie ceną

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown w październiku 2016 roku wynika, że dla 77 proc. Polaków najważniejszym czynnikiem przy zakupie nowego auta jest jego cena. Znacznie mniejszą wagę przywiązują do kosztów użytkowania,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź